Beli Barang Runcit Murah Di Econsave Kota Kemuning Jalan Kebun

Beli Barang Runcit Murah Di Econsave Kota Kemuning Jalan Kebun

Assalamualaikum.. Hai korang semua.. Jom beli barang dapur.. hihi.. Saya kan suri rumah, jadi antara rutin harian saya adalah membeli barang dapur. Saya kira bertuah sebab tempat tinggal saya berdekatan dengan Econsave.. Jalan kaki pun sekejap je dah sampai.. Saya memang suka beli barang dapur kat Econsave sebab murah dan berkualiti..  Lagipun jimat..

Masa nie tengah pilih daun sup nak buat sup ayam
Kalau macam saya, saya jenis suka beli barang untuk tiga hari or empat hari.. Selalunya lauk ayam or ikan yang saya beli mesti habis dalam tiga hari.. kalau sayur,saya setkan sayur yang cepat layu saya masak hari first.. macam sayur sawi or kobis saya masak hari kedua or ketiga.. Jadi hari ketiga tu dalam petang baru beli barang dapur balik untuk masak esok harinya.. Tapi kalau bawang dan isi masakan yang lain saya setkan beli seminggu terus.. 

Sebelum beli barang saya memang dah listkan 3 hari nak masak apa.. Pastu baru tahu nak beli barang dapur apa.. Bila buat macam nie, jimat masa saya.. Lagipun saya kan dah ada dua anak, jadi, nak pergi Econsave hari-hari mana sempat.. Jadi kena rancang betul-betul la baru tak penat..


Sempat lagi berposing.. haha...
Ok sampai sini je nak kongsi dengan kornag semua.. Bila dah berumah tangga dan dah ada anak, kena plan betul-betul masa kita supaya tak penat dan masa pun tak terbuang macam tu aje..

Lokasi:

Kemuning Greenville, Shah Alam, Selangor. GPS: 2.980463, 101.533327

Kemuning Greenville, Shah Alam, Selangor.
GPS: 2.980463, 101.533327

MENARIK DI BLOG SAYA:
- DIARI SITI RUQAIYAH 313
- NUTRISI UNTUK IBU

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments