Gerai Nasi Lemak Panas Ayam Goreng Berempah Special di Jalan Kebun Shah Alam

Assalamualaikum.. pagi nie tibe-tibe husband saya ajak pergi sarapan kat kampong jalan kebun.. baru nak masak, tibe-tibe die da ajak kite pun on je la.. gantung balik kuali..hoho..  kedai makan nie dekat je dengan rumah saya… lebih kurang dalam 1km macam tu la.. tempat nie memang best.. sebab suasana kampung.. sebab tu orang panggil kampung jalan kebun… hihi.. sesuai kan.. satu lagi orang kat sini mesra family.. yang paling penting makanan sedap pastu tak mahal..huhu..

Gerai Nasi Lemak Panas Ayam Goreng Berempah Pak Long Rosli, Batu 7, Jalan Kebun
Gerai Nasi Lemak Panas Ayam Goreng Berempah Pak Long Rosli, Batu 7, Jalan Kebun

Kemudahan parking kereta yang luas

Hari nie saya banyak makan kuih.. mana taknye macam-macam jenis kuih ada jual kat kedai makan nie.. turun je dari kereta da nampak kuih yang berjenis-jenis sampai da lupa kat makanan berat.. hihi.. saya makan kuih bakar, kuih pulut hijau, dengan ketayap.. pastu makanan berat saya makan mihun goreng je.. da amik kuih kan.. nanti terlebih kenyang tak best plak.. hihi..




Untuk Khaulah saya bagi dia makan mihun goreng jugak dengan kuih cekodok pisang.. walid Khaulah macam biasa la, nasi lemak ayam berempah dengan milo ais..
Jadi ape lagi jom makan.. tapi sebelum makan baca doa dulu..

Doa Makan:
الَّلهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيمَا رَزَقْتَنَا، وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
"Allahumma baarik llanaa fiima razaqtanaa waqinaa adzaa ban-naar"
Yaa Allah, berkatilah rezeki yang engkau berikan kepada kami, dan peliharalah kami dari siksa api neraka.


Doa tambahan:

Yaa Allah, ramai orang yang terlibat dalam penyediaan makanan yang kami makan setiap hari. Kami merasa berdosa sekiranya tidak mendoakan mereka. Maka dengan itu Ya Allah, Kau berikanlah mereka hidayah & nikmat Islam, kau ampunkanlah dosa mereka, dan cukupkanlah rezeki mereka. Aamiin.

 
Khaulah si Mujahidah turut menadah tangan membaca doa makan

Sebelum saya tutup entry saya nie, saya nak mintak jasa baik korang semua untuk klik dan like page 'testimoni saya selepas consume shaklee'.. lepas da klik link tu korang like testimoni saya.. Saya masuk pertandingan untuk memenangi 2 tiket percuma ke bali.. jangan lupa klik dan like tau.. Terima kasih sebab like.. Ok sampai sini saje cerita tentang kedai makan kampung jalan kebun.. kalu nak tau lokasi lebih lanjut boleh tengok di peta nie.. tak rugi makan kat sini.. k daa.. wassalam..

Kedai Makan Pak Long Jln Kebun, jika 'search' guna Whatsapp

Coordinate 2.972037, 101.528590 jika guna Google Maps, Waze atau sebarang GPS

MENARIK DI BLOG SAYA:
- DIARI SITI RUQAIYAH 313
- NUTRISI UNTUK IBU





LAGI ARTIKEL MENARIK

2 comments

  1. Ruqaiyah. kau cerita throwback la pulak. pasal kau kahwin ke. haha tak pun tolog iklankan bisnes wedding photographer aku hehehehe :p

    ReplyDelete
  2. hahaha..insyallah..boleh je.. nanti aku cite pasal ko shoot gmbar kawin aku tau.. tunggu..hihihi..

    ReplyDelete