Alfarabiband Rockustika di event MAIF Ahad 10 Mei 2015 Shah Alam Convention Centre (SACC)

Alfarabiband Rockustika di event MAIF Ahad 10 Mei 2015 Shah Alam Convention Centre (SACC)

Assalamualaikum.. Hai semua.. Pada hari Ahad baru-baru nie, bersamaan dengan 10 Mei 2015, saya telah ikut suami saya ke SACC, hubby saya ada wat perform di sana.. suami saya merupakan guitarist band Alfarabiband.. jadi hari Ahad baru-baru nie Alfarabiband telah di jemput oleh Malaysia Islamic Festival MAIF untuk buat perform di SACC .. selain dari Alfarabiband ada lagi artis lain seperti UNIC, Fynn Jamal dan lain-lain.. 


Bunting di pintu masuk

Kalau sebelum nie Alfarabiband perform di tempat yang jauh-juah saya tak ikut tapi disebabkan Alfarabiband perform di SACC dan dekat sangat dengan rumah saya jadi saya ikut la dan kebetulan lepas perform tu saya dengan husband saya nak balik PJ ke rumah mak mertua saya tu yang saya ikut gak.. Alhamdulillah, walaupun usia kandungan saya da 36 minggu saya masih diberi kekuatan dan tenaga untuk follow husband saya.. bersyukur sangat-sangat.. lagipun memang kene ikut pun takut nanti tiba-tiba terberanak kat umah sorang-sorang kan susah.. hihi..

Alfarabiband perform dalam setengah jam.. kesemua lagu-lagu mereka saya memang minat.. antara lagu yang Alfarabiband perform ialah Amanat Perwira, Oh My Loving Child, Lagu Untuk Ibu, Simfoni Evolusi dan ada lagi..

Alfarabiband perform

Alfarabiband perform

Alfarabiband perform

Alfarabiband perform

Lepas da perform, apa lagi amik gambar la.. hihi.. Mami Rina walaupun baru je habis pantang tapi tetap semangat nak perform.. Semnagat berjuang!!.

After performance, bersama kak Rina bassist Alfarabiband, penampilan pertama selepas 2 bulan bersalin dan berpantang

Di sana terdapat banyak booth yang di buka.. Antaranya booth pakain wanita, pakaian budak, booth kerepek, booth yang jual biskut raya, dan macam - macam lagi..

Booth Aman Palestin

Booth UNIC

Booth Makanan

Akak-akak peniaga di sana nak bergambar dengan Khaulah si Mujahidah... yang kelakarnya die dapat seorang kawan.. tapi tak tahu apa name kawannya tu.. dorang main belon sama-sama.. hihi..

Khaulah bersama peniaga

Khaulah bersama peniaga

Jumpa kawan baru

Seronok main belon


Lepas da abis perform, minum jap di cafe yang berada di luar SACC.. saya minum teh o ais pastu makan goreng pisang cheese..

Minum petang bersama Alfarabiband selepas perform

Masa nie da sampai di rumah mak mertua saya di PJ.. Khaulah naik atas badan walid die.. Seronok dia main..


Tak sempat bergambar bersama Walidnya di SACC tadi, bergambar di rumah Mak Mertua, PJ.



Lagu kegemaran saya dan Khaulah si Mujahidah, AMANAT PERWIRA.
"Ooo Pejuangku! Mara ke hadapan! Jangan tunggu-tunggu! Allah membantu!"


Sesiapa yang ingin mengikuti perkembangan Alfarabiband, boleh lawati:
Facebook: https://www.facebook.com/alfarabibandofficial
Youtube: https://www.youtube.com/user/alfarabiband
Instagram: Search 'Alfarabiband'



MENARIK DI BLOG SAYA:
- DIARI SITI RUQAIYAH 313
- NUTRISI UNTUK IBU

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments