Testimoni Vitamin Ibu Mengandung Sihat Cergas Aktif Bertenaga


Testimoni Vitamin Ibu Mengandung Sihat Cergas Aktif Bertenaga




Kembali update blog

Assalamualaikum. Lama sudah saya tak update blog. Semenjak standby untuk kelahiran my 2nd baby. Alhamdulillah pada 7 Jun 2015 yang lepas saya selamat melahirkan another Mujahidah (babygirl) yang diberi nama Siti Khadeejah binti Kamarul Ariffin. Nanti akan saya post cerita tentang my 2nd baby.

Another mujahidah: Siti Khadeejah binti Kamarul Ariffin. Baru lepas cukur rambut.


Hari ni saya nak share tentang amalan pemakanan saya ketika mengandungkan Siti Khadeejah, yang telah pun saya taip sebelum bersalin lagi, tapi hari ini baru berkesempatan untuk siapkan blog :)

Cerita sewaktu hamil

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Saya Siti Ruqaiyah Mohamad Zaid, dari www.sitiruqaiyah313.blogspot.com

Pada hari ini saya ingin berkongsikan cerita tentang kisah saya ketika hamil.

Alhamdulillah sekarang saya mengandungkan anak ke-2 (awal bulan Jun 2015).


Hamil anak ke-2 (Minggu ke-40)


Komplikasi ketika mengandungkan anak pertama (kejang kaki, kaki bengkak, berat badan bertambah, sembelit)

Masa saya mengandung anak pertama, saya mengalami kekejangan kaki, kaki bengkak, mengalami pertambahan berat badan yang sangat banyak.

Sebelum hamil, berat badan saya 48kg. Pada ketika hamil, berat badan saya naik 74kg disebabkan saya susah nak kawal pemakanan saya (risau baby dalam kandungan tak cukup zat & nutrisi).
 
Sebelum hamil: Berat 48kg

Sewaktu hamil anak pertama: Berat 74kg


Saya juga selalu sembelit. Kadang-kadang 3 hari sekali baru buang air besar. Saya juga mengalami kencing kotor. Setiap bulan mesti kena jumpa doktor sebab kencing kotor saya terlalu teruk.


Komplikasi lebih teruk ketika mengandungkan anak ke-2 (kejang kaki, berat badan bertambah, sembelit, tekanan darah rendah, pitam, morning sickness, stress)

Masa hamil anak ke-2 ni, komplikasi lagi teruk.

Pada awal trimester (3bulan pertama), saya dah mula kejang kaki.

Berat badan sebulan naik 4kg. Walaupun saya kawal pemakanan saya, tapi tak tahu kenapa, sebulan boleh naik 4kg.

Sembelit lagi teruk. Kadang-kadang, dalam bilik air tu, 1-2jam baru boleh keluar.

Paling saya tak sangka, tekanan darah saya rendah. Walaupun sebelum saya memulakan satu kerja, saya akan makan dahulu untuk bagi tenaga; tapi saya masih rasa pening kepala.




Tengah-tengah masak tiba-tiba rasa macam nak pitam. Ditambah pula dengan penjagaan anak saya Khaulah Amrina si Mujahidah yang sangat-sangat aktif walaupun perempuan.


Anak pertama: Khaulah Amrina si Mujahidah



Saya juga mengalami ‘morning sickness’. Muntah-muntah, loya, stress pun ada. 


Suami mencadangkan ambil makanan tambahan / supplement yang natural

Sehinggalah suami saya mencadangkan supplement yang diambil oleh isteri kepada kawannya iaitu supplement Shaklee.



Setelah dicadangkan oleh Master Hadhatina, saya mengambil SHAKLEE PRENATAL SET. Alhamdulillah seawal 3 hari saya konsisten mengamalkan supplement ini, nampak perubahan yang sangat ketara pada diri saya.

Master Hadhatina

Shaklee Prenatal Set / Set Ibu Hamil. Sesuai juga untuk ibu bersalin & menyusukan anak



Nampak perubahan yang positif dan baik. Tiada lagi komplikasi (sihat dan bertenaga)

Saya dah tak kejang kaki. Walaupun saya buat banyak kerja macam basuh pinggan, basuh baju, masak, jaga Khaulah si Mujahidah, saya berjalan ke sana ke mari, saya dah tak rasa kejang.

Juga tidak rasa sakit sendi tulang.

Badan pula rasa bertenaga.

Saya sudah tak rasa pening walaupun buat banyak kerja.

Paling saya suka, walaupun saya makan macam biasa, still makan nasi 3kali sehari, tapi berat badan saya tak naik. Kalau naik pun, sebulan 1kg, tak macam awal mengandung (sebulan naik 4kg).

Saya juga sudah tidak mengalami sembelit. Sejak mengamalkan supplement ini sehari 2 kali saya masuk tandas, sekejap sahaja dah boleh keluar.

Saya boleh melakukan aktiviti seperti biasa.


Cergas dan bertenaga sungguhpun puasa

Alhamdulillah, walaupun usia kandungan saya dalam 32minggu ke atas ini, walaupun saya berpuasa, badan saya rasa kurang letih, bertenga, perut tak rasa bunyi, tak rasa lapar, boleh bertahan sampai berbuka puasa.


Cadangan amalan pemakanan untuk ibu hamil

Dengam pengambilan makanan yang berkhasiat seperti kurma, susu, sayur-sayuran, buah-buahan, serta supplement SHAKLEE PRENATAL SET LENGKAP yang hebat ini, ianya melengkapkan nutrisi seharian saya.
Kurma
Susu Segar
Sayur-sayuran & buah-buahan
Shaklee Prenatal Set / Set Ibu Hamil. Sesuai juga untuk ibu bersalin & menyusukan anak


Bagaimana untuk mendapatkan Vitamin Ibu Mengandung SHAKLEE PRENATAL SET ini?

Saya sarankan pada ibu-ibu hamil di luar sana untuk mengambil SHAKLEE PRENATAL SET ini, untuk melengkapkan lagi nutrisi seharian. Insya Allah.

Boleh hubungi saya:
+60147380367 Call/Whatsapp
www.facebook.com/sitiruqaiyah313


Boleh tonton vlog saya di bawah berkenaan cerita saya sewaktu hamil.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.







MENARIK DI BLOG SAYA:
- DIARI SITI RUQAIYAH 313
- NUTRISI UNTUK IBU

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments